Υπάρχουν τόσες πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να λάβουμε υποψιν μας όταν δημιουργούμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και η αποτυχία σε ένα τομέα μπορεί να σημαίνει πολύ πιο αργό ρυθμό προς την επιτυχία που στοχεύετε! Έχετε ένα όραμα για την επιχείρησή σας και μια φανταστική σειρά προϊόντων έτοιμα να ξεκινήσουν. Το επόμενο βήμα είναι να διασφαλίσετε ότι το ηλεκτρονικό σας κατάστημα βρίσκεται στο επίπεδο που πρέπει, δημιουργώντας το με τέτοιο τρόπο ώστε να ξεκινήσετε δυναμικά. Διαβάστε παρακάτω για να εξερευνήσετε 7 απαραίτητα βήματα για την επιτυχία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.
Βήμα 1ο. Δημιουργήστε μια λογική δομή για το ηλεκτρονικό καταστήμα
Λάβετε υπόψη ότι η δομή και το περιεχόμενο του ιστότοπού σας πρέπει να δημιουργούνται για τους πελάτες σας και όχι για εσάς. Βεβαιωθείτε ότι τόσο οι κατηγορίες σας όσο και οι δομές του κύριου μενού είναι εύκολα στην πλοήγηση, έτσι ώστε οι πελάτες σας να μπορούν να βρουν ακριβώς αυτό που ψάχνουν. Μην μπείτε στον πειρασμό να χρησιμοποιήσετε εξειδικευμένη ορολογία που οι πελάτες είναι απίθανο να ψάξουν όταν ονομάζουν κατηγορίες. Ο στόχος σας είναι να κάνετε την πλοήγηση του e-shop σας όσο το δυνατόν πιο φιλική προς το χρήστη.
Αποφύγετε να περιπλέξετε τα πράγματα, δημιουργώντας κατηγορίες που θα ανταγωνίζονται για τις ίδιες λέξεις-κλειδιά που ενδέχεται να χρειαστούν τα προϊόντα σας. Αν διαθέτετε μόνο ένα προϊόν μέσα σε μια κατηγορία, ακυρώστε πλήρως την κατηγορία και ορίστε το προϊόν σε μια γενικότερη κατηγορία, ενώ προσπαθείτε να βελτιστοποιήσετε το ίδιο το προϊόν για να ταξινομείτε καλά τον αρχικό όρο αναζήτησης. Ένας μεγάλος αριθμός κατηγοριών που επιστρέφει αποτελέσματα ενός προϊόντος δεν θα βοηθήσει την γενικότερη εμπειρία του χρήστη.
Βήμα 2ο. Σχεδιάστε και δοκιμάστε το φιλτράρισμα των προϊόντων
Η σωστή χρήση του φιλτραρίσματος προϊόντων σημαίνει ότι οι πελάτες του e-shop σας μπορούν να αναζητήσουν και να βρουν ακριβώς αυτό που θέλουν. Το Prestashop και το WooCommerce διαθέτουν ενσωματωμένο φιλικό φιλτράρισμα προϊόντων και αυτό βοηθά τους πελάτες να περιορίσουν την αναζήτησή τους πιο εύκολα.
Τα περισσότερα από τα στοιχεία όπως οι τιμές των προϊόντων, οι κατηγορίες και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων χρησιμοποιούνται για την συμπλήρωση των φίλτρων, οπότε βεβαιωθείτε ότι είναι όσο το δυνατόν ποιό ξεκάθαρα και λογικά. Προσπαθήστε να μην έχετε πολλές ομάδες φίλτρων με τις ίδιες τιμές. Ένα παράδειγμα αυτού θα ήταν το «μέγεθος κούπας» και το «μέγεθος κυπέλλου» τόσο με 250ml, 500ml όσο και 750ml ως τιμές. Αντ ‘αυτού, καλό θα είναι να έχετε μόνο μία ομάδα χαρακτηριστικών που ονομάζεται μέγεθος με αυτές τις τιμές μέσα. Στη συνέχεια, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το χαρακτηριστικό για κάθε προϊόν που χρειάζεται διακύμανση μεγέθους, ανεξάρτητα από τον τύπο του. Αυτό θα κάνει πολύ πιο εύκολο για τους πελάτες να φιλτράρουν τα προϊόντα με τον τρόπο που θέλουν, αυξάνοντας το ποσοστό μετατροπής σας, πράγμα που τελικά σημαίνει να μετατρέψουμε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σε πελάτες!
Βήμα 3ο. Να έχετε ξεκάθαρη τιμολόγηση
Δώστε στους πελάτες σαφή ανάλυση των τιμών σας από την αρχή. Βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες γνωρίζουν ακριβώς τι πληρώνουν και γιατί. Προσπαθήστε να ορίσετε όσο το δυνατόν ακριβέστερα το κόστος αποστολής σας κατά τη διαδικασία πληρωμής, αν και μερικές φορές δεν είναι δυνατό να δώσετε ακριβές κόστος μέχρι ο πελάτης να προσθέσει μια διεύθυνση παράδοσης. Προσπαθείτε πάντα να είστε όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαροι με την τιμολόγησή σας, δείχνοντας σαφώς εάν τα προϊόντα συμπεριλαμβάνουν ή όχι τον φόρο, έτσι ώστε οι πελάτες να μην ξαφνιαστούν με μια έντονη προσθήκη στο checkout, γεγονός που μπορεί να τους αποτρέψει να κάνουν αυτό το τελικό κλικ.
Βήμα 4ο. Κρατήστε τους πελάτες ενήμερους
Μόλις πραγματοποιήσουν μια αγορά, ενημερώστε τους πελάτες σχετικά με το τι συμβαίνει και πού είναι η παραγγελία τους. Μπορεί να είναι πολύ απογοητευτικό για τους πελάτες που πραγματοποιούν παραγγελία σε ένα e-shop και δεν έχουν επαρκή ενημέρωση μέχρι να φτάσουν ξαφνικά τα προϊόντα τους στο γραφείο τους ή στο σπίτι.
Αξιοποιήστε στο έπακρο τα αυτοματοποιημένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κατά τη διάρκεια της διαχείρισης παραγγελιών σας (το Prestashop σας δίνει εξαιρετικές επιλογές για αυτό), για να ενημερώσετε τους πελάτες για το τι συμβαίνει με την παραγγελία τους. Τα στάδια που πρέπει να εξεταστούν είναι:
- Επιβεβαίωση της παραγγελίας
- Επεξεργασία
- Η παραγγελία έχει αποσταλεί
- Παρακολούθηση παραγγελίας αν είναι δυνατόν
- Επιβεβαίωση παράδοσης
Βήμα 5ο. Να είστε ξεκάθαροι για τα έξοδα αποστολής σας
Σε κανέναν δεν αρέσει να πληρώνει κόστος αποστολής. Ένα υπερβολικό κόστος αποστολής θα οδηγήσει τους πελάτες σας κατά πάσα πιθανότητα αλλού. Βεβαιωθείτε ότι τα έξοδα αποστολής σας έχουν καθοριστεί με ακρίβεια και ότι έχετε δημιουργήσει ρεαλιστικές διαφορές τιμής ή βάρους στο κόστος αποστολής σας ώστε να δίνετε μια καλή τελική τιμή στους πελάτες σας. Μην ξεχάσετε να ενημερώνετε νωρίς τους πελάτες σας εάν δεν μεταφέρετε σε ορισμένες περιοχές – χώρες. Είναι πραγματικά απογοητευτικό να περάσετε από ένα e-shop και να προσθέσετε με ενθουσιασμό προϊόντα στο καλάθι μόνο και μόνο για να μάθετε στο checkout ότι δεν μεταφέρονται στην περιοχή σας.
Βήμα 6ο. Παρακολούθηση και Analytics
Η παρακολούθηση της απόδοσης του e-shop σας θα σας βοηθήσει να επισημάνετε τυχόν προβλήματα και σημεία που οδηγούν τους χρήστες σας μακριά πριν κάνουν κλικ στο κουμπί αγορά. Βεβαιωθείτε ότι έχετε εγκαταστήσει κάποια μορφή παρακολούθησης αναλυτικών στοιχείων, όπως το Google Analytics, και ενδεχομένως να ενσωματώσετε το λογισμικό παρακολούθησης, όπως το Crazy Egg ή το Hotjar, για να δείτε από πού απομακρύνονται οι χρήστες από τον ιστότοπό σας.
Βήμα 7ο. Επιλέξτε Πύλες πληρωμής που παρέχουν εμπιστοσύνη
Όταν πρόκειται για την επιλογή ασφαλών μεθόδων πληρωμής, υπάρχουν πολλές επιλογές, αλλά είναι σημαντικό να θυμηθείτε τον ρόλο που θα διαδραματίσει μια μέθοδος πληρωμής για τον πελάτη σας. Ο πρωταρχικός στόχος όταν πρόκειται για αυτό το βήμα είναι η εδραίωση εμπιστοσύνης.
Μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να χρησιμοποιήσετε μια μέθοδο πληρωμής την οποία κανείς δεν άκουσε γιατι σας δίνει μια καλύτερη έκπτωση / συναλλαγή, αλλά είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου ότι οι περισσότεροι οι πελάτες θα είναι απρόθυμοι να κάνουν checkout χρησιμοποιώντας μια πύλη που δεν έχουν ακούσει ποτέ.
Οι καθιερωμένες πύλες όπως το Paypal, το Viva, κλπ. παρέχουν στους πελάτες τη ασφάλεια κατά την ολοκλήρωση της πληρωμής και αυτό τελικά θα οδηγήσει σε περισσότερες ολοκληρωμένες αγορές.
Τελικές σκέψεις
Καθώς δημιουργείτε το e-shop σας, σκεφτείτε τις ιστοσελίδες από τις οποίες θέλετε να αγοράσετε και τις αγορές που έχετε κάνει online. Αυτό θα σας βοηθήσει να εξετάσετε την εμπειρία ως επισκέπτης καθώς περιηγείστε στο κατάστημά σας, από την πρώτη εικόνα και την αναζήτηση προϊόντων έως και σε κάθε βήμα της διαδικασίας πληρωμής.
Δοκιμάστε κάθε στάδιο και συνεχώς τοποθετήστε τον εαυτό σας στη θέση του αγοραστή. Προβλέποντας την εμπειρία των δυνητικών πελατών μας, έχουμε τις καλύτερες πιθανότητες να δημιουργήσουμε μια ομαλή εμπειρία που θα μετατρέπει τους επισκέπτες σε πραγματικούς πελάτες.
Αυτά τα κρίσιμα βήματα θα σας οδηγήσουν στη σωστή πορεία προς τη δημιουργία ενός επιτυχημένου καταστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου.