Περισσότερο από το 68% των επισκεπτών αφήνουν τα καλάθια τους πριν ολοκληρώσουν μια αγορά. Πολλοί χρήστες επισκέφτηκαν το e-shop σας, τοποθέτησαν ένα προϊον στο καλάθι και έφυγαν χωρίς να το αγοράσουν!
Πώς να μετατρέψετε αυτούς τους επισκέπτες σε αγοραστές;
Ανακαλύψτε τις 4 καλύτερες τεχνικές για τη μετατροπή των εγκαταλελειμμένων καλαθιών σας, σε πωλήσεις.
Υπάρχουν διάφορα εμπόδια για την οριστικοποίηση μιας ηλεκτρονικής αγοράς: κρυφές δαπάνες, μακρά και εξαντλητική διαδικασία πληρωμής, απαίτηση δημιουργίας λογαριασμού κ.ο.κ. Είναι σημαντικό να βελτιστοποιήσετε την εμπειρία των επισκεπτών σας. Ωστόσο, ακόμα και αν το ηλεκτρονικό κατάστημα σας είναι τέλειο, η εγκατάλειψη του καλαθιού θα είναι πάντα μέρος του καθημερινού σας ηλεκτρονικού εμπορίου! Εδώ σας παρουσιάζουμε μερικές συμβουλές και κόλπα για το πώς να ανακτήσετε μερικά από αυτά τα εγκαταλελειμμένα καλάθια.
Χρησιμοποιήστε πολλά κανάλια
Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι ένα χρήσιμο κανάλι για επαναπροσέγγιση. Ωστόσο, χρησιμοποιώντας ένα μόνο κανάλι δεν επαρκεί πλέον για τη βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής των χαμένων καλαθιών σας.
Για να πείσετε τους πιθανούς αγοραστές σας, χρησιμοποιήστε επαναδρομολόγηση (remarketing) πολλαπλών καναλιών! Μπορείτε εύκολα να ανακτήσετε τα εγκαταλελειμμένα καλάθια μέσω διαφόρων καναλιών (e-mail, SMS, Facebook Messenger, Facebook Ads και Instagram).
Για να μεγιστοποιήσετε την αποδοτικότητα, συνδυάστε διάφορα κανάλια για να προσεγγίσετε τους επισκέπτες σας και να χρησιμοποιήσετε εξατομικευμένα μηνύματα για κάθε κανάλι. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργείτε πολλαπλά σημεία επαφής με τους επισκέπτες σας και τους διατηρείτε “δεσμευμένους”.
Υπάρχουν λύσεις που σας επιτρέπουν να ρυθμίζετε με ευκολία αυτόματες, προσαρμοσμένες και πολλαπλές στρατηγικές ανάκτησης.
Timing και προσαρμογή
Έχετε ακούσει για την έκφραση «όλα είναι θέμα timing;» Ποτέ δεν ήταν αυτή η φράση τόσο αληθινή όσο για την επαναπροσέγγιση πελατών με εγκαταλελλειμμένα καλάθια. Πιστεύετε ότι η αποστολή ενός email 2 εβδομάδες μετά την εγκατάλειψη ενός καλαθιού είναι μια σωστήενέργεια; Τι γίνεται με την αποστολή ενός sms με κωδικό έκπτωσης στις 3 το πρωι;
Ο χρόνος είναι απολύτως κρίσιμος όταν πρόκειται για την επιτυχή ανάκτηση των χαμένων πωλήσεών σας.
Σας παραθέτω μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με το χρονοδιάγραμμα για το email:
- Τα email που αποστέλλονται μέσα σε 20 λεπτά μετά την εγκατάλειψη του καλαθιού, αποκτούν μέσο ρυθμό μετατροπής 5,2%.
- Τα email που αποστέλλονται μετά από 1 ώρα, φτάνουν σε ποσοστό μετατροπής 4,5% κατά μέσο όρο.
- Τα email που αποστέλλονται μετά από 24 ώρες μετά την εγκατάλειψη ενός καλαθιού, επιτυγχάνουν ποσοστό μετατροπής 2,6% κατά μέσο όρο.
Είναι σαφές ότι θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τους επισκέπτες σας το συντομότερο δυνατό. Μετά από 20 λεπτά αδράνειας του επισκέπτη στο e-shop σας, θα πρέπει να στείλετε το πρώτο σας μήνυμα.
Τα εξατομικευμένα μηνύματα έχουν μεγαλύτερη απήχηση. Όταν ετοιμάζετε τα μηνύματα σας, λάβετε υπόψη:
- Το θέμα του email
- Ξεκινήστε το μήνυμα σας χρησιμοποιόντας το μικρό όνομα του επισκέπτη σας
- Ενσωματώστε το περιεχόμενο του εγκαταλελειμμένου καλαθιού μέσα στο μήνυμα (άμεση σύνδεση με το εγκαταλελειμμένο καλάθι στο SMS, στα email και στο Facebook Messenger)
- Φωτογραφίες των προϊόντων που περιέχονται στο εγκαταλελειμμένο καλάθι
- Διαχωρίστε το κοινό σας ώστε να έπιτύχετε καλύτερη απήχηση
Προσφορές έκπτωσης
Ένας επισκέπτης που εγκαταλείπει το καλάθι του είναι, καταρχάς, ένας επισκέπτης που έχει τοποθετήσει ένα προϊόν στο καλάθι. Γιατί λοιπόν δεν ολοκληρώθηκε η αγορά; Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους αυτό συμβαίνει. Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό σχετίζεται με την τελική τιμή. Πιο συχνά, ο επισκέπτης δεν έδωσε προσοχή σε πρόσθετες χρεώσεις, όπως έξοδα αποστολής.
Σε αυτήν την περίπτωση, υπάρχουν αρκετές τεχνικές για την ανάκτηση αυτών των αρχικά χαμένων πελατών:
- Μπορείτε είτε να προσφέρετε δωρεάν μεταφορά είτε να τους προσφέρετε μια έκπτωση για να μειώσετε το κόστος ώστε να προσεγγίσετε την αρχική τιμή.
Αυτοί οι κωδικοί έκπτωσης θα πρέπει προφανώς να ενσωματωθούν στα μηνύματά σας, είτε πρόκειται για email, SMS ή Facebook Messenger. Δημιουργήστε σαφή μηνύματα που υπογραμμίζουν ξεκάθαρα την προσφορά και χρησιμοποιήστε συνδέσμους για απευθείας μεταφορά στο εγκαταλελειμμένο καλάθι. Επίσης, μην ξεχάσετε να εφαρμόσετε τον κωδικό έκπτωσης στο καλάθι!
- Μην σκορπάτε τους εκπτωτικούς κωδικούς σας, αλλά στοχεύστε άμεσα στους επισκέπτες που θέλετε, για παράδειγμα, ανάλογα με τη μέση αξία των καλαθιών τους!
- Έχετε πάντα κατά νου ότι πρέπει να βελτιστοποιήσετε την εμπειρία του πελάτη σας για να απλοποιήσετε την αγορά.
- Η επιτυχία της στραγικής σας βασίζετε στην σωστή κατηγοριοποίηση των πελατών.
Χρήση αναδυόμενων παραθύρων / γραφικών στοιχείων
Τα widgets είναι υπέροχα αν θέλετε να φτάσετε σε εκείνους τους ανθρώπους που δεν έχουν αφήσει τα στοιχεία επικοινωνίας τους στον ιστότοπό σας! Στόχος τους είναι να συλλέξουν τα στοιχεία των επισκεπτών σας, όπως: αριθμός τηλεφώνου, email ή προφίλ Facebook Messenger για τους μη αναγνωρισμένους επισκέπτες σας.
Τα widgets θα πρέπει να εμφανίζονται στο e-shop σας σε κατάλληλες στιγμές και να φροντίζετε να βελτιστοποιούντε ανάλογα με τα δεδομένα που συλλέγετε! Για παράδειγμα, ένα γραφικό στοιχείο μπορεί να ενεργοποιηθεί όταν ο επισκέπτης πρόκειται να εγκαταλείψει τον ιστότοπο ή όταν προσθέτει προϊόντα στο καλάθι.
Τα Widgets δεν είναι απαραιτήτως ενοχλητικά και πάντοτε προσφέρουν αξία στους επισκέπτες, καθώς τους δίνουν την ευκαιρία να λάβουν εναν κωδικό έκπτωσης, να έχουν δωρεάν αποστολή, να κατεβάσουν ένα δωρεάν eBook κτλ.
Τα widgets μπορούν να είναι σε πολλά σχήματα και μορφές, αλλά τα πιο αποτελεσματικά είναι τα 3 παρακάτω:
- Ένα «Pop Up» που ενεργοποιείται όταν ο χρήστης πρόκειται να εγκαταλείψει τον ιστότοπο
- Το γραφικό στοιχείο «προσθήκη στο καλάθι«
- Ο τροχός: ένας τροχός της τύχης τον οποίο ο επισκέπτης μπορεί να γυρίσει για να δοκιμάσει και να κερδίσει έκπτωση
Συμπέρασμα :
Ξεκινήστε να μετατρέπτε τα εγκαταλελλειμένα καλάθια του ηλεκτρονικού σας καταστήματος σε επιτυχημένες πωλήσεις εφαρμόζωντας τις τεχνικές και στρατηγικές που σας ανέφερα. Λάβετε υπόψη σας την αξιοποίηση πολλαπλών καναλιών, την προσαρμογή, τη δημιουργία ενδιαφερόντων προσφορών και τη συλλογή δεδομένων μέσω widgets.
Η ομάδα marketing και development της ESHOPED μπορεί να σας βοηθήσει να συνδυάσετε όλες τις παραπάνω στρατηγικές έχοντας πάντα ως γνώμονα την αύξηση των πωλήσεων και του πελατολογίου σας. Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας, ώστε να κανονίσουμε μια συνάντηση στα γραφεία μας ή στο χώρο σας, με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο διαδικτύου μας!!!