Αν χρησιμοποιείτε πληρωμένες διαφημίσεις στη Google ή φτιάχνετε καμπάνιες μέσω e-mail, πρέπει να συλλέγετε και να αναλύετε τις μετρήσεις διαφήμισης.
Οι μετρήσεις διαφημίσεων συμβάλλουν στη διαπίστωση της προόδου των καμπανιών σας, στο τι λειτουργεί καλά και τι πρέπει να αλλάξει. Πρέπει να έχετε μια λίστα με μετρήσεις διαφήμισης που ελέγχονται τακτικά, ώστε να μπορείτε να προσαρμόζετε τις καμπάνιες σας ανάλογα με τις ανάγκες. Στο άρθρο αυτό θα δούμε τις βασικές μετρήσεις διαφήμισης που πρέπει να παρακολουθείτε κατά την εκτέλεση καμπανιών στο Google, το YouTube και το Facebook.
1. Clicks
Τα clicks σας βοηθούν να μετρήσετε οποιαδήποτε συγκεκριμένη ενέργεια πραγματοποιούν οι χρήστες στη διαφήμισή σας ή στην ιστοσελίδα σας και σας βοηθούν να κατανοήσετε πόσο καλά ανταποκρίνεται το κοινό σας στο μήνυμα μάρκετινγκ. Τα κλικ μπορούν να σας βοηθήσουν να κατανοήσετε πόσο ελκυστική είναι η διαφήμισή σας σε άτομα που τη βλέπουν. Οι συναφείς, υψηλής στόχευσης διαφημίσεις είναι πιο πιθανό να λάβουν κλικ.
Αυτή η μέτρηση μπορεί να σας βοηθήσει να εκτιμήσετε πόσο δελεαστική είναι η διαφήμισή σας και πόσο πολύ ταιριάζει με τις λέξεις-κλειδιά σας και άλλες ρυθμίσεις στόχευσης.
2. CPC (cost-per-click)
CPC είναι το ποσό που πληρώνετε κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμισή σας στη Google. Το μέγιστο CPC σας είναι το μέγιστο ποσό που χρεώνεστε για ένα κλικ.
Για καμπάνιες CPC, ορίζετε μια μέγιστη προσφορά κόστους ανά κλικ – ή απλά «max. CPC» – αυτό είναι το υψηλότερο ποσό που είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε για ένα κλικ στη διαφήμισή σας (εκτός εάν ορίζετε προσαρμογές προσφοράς, ή χρησιμοποιώντας Ενισχυμένο CPC).
Το max. CPC είναι το μεγαλύτερο ποσό που συνήθως χρεώνεστε για ένα κλικ, αλλά συχνά χρεώνεστε λιγότερο – μερικές φορές πολύ λιγότερο. Αυτό το τελικό ποσό που χρεώνεστε για ένα κλικ ονομάζεται το πραγματικό σας CPC.
Θα επιλέξετε μεταξύ της μη αυτόματης υποβολής προσφορών (επιλέγετε τα ποσά προσφοράς σας) και της αυτόματης υποβολής προσφορών (επιτρέψτε στην Google να ορίσει προσφορές για να προσπαθήσει να λάβει τα περισσότερα κλικ στον προϋπολογισμό σας).
Η τιμολόγηση CPC είναι μερικές φορές γνωστή ως pay-per-click (PPC).
3. Conversions (Μετατροπές)
Μια μετατροπή είναι μια ολοκληρωμένη δραστηριότητα. Μπορεί να είναι μια ολοκληρωμένη συναλλαγή αγοράς ή μια ολοκληρωμένη δραστηριότητα, όπως η εγγραφή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μια ενέργεια που δείχνει ότι ο χρήστης ενδιαφέρεται για το προϊόν/ υπηρεσία σας.
Μπορείτε να υπολογίσετε τις μετατροπές, αφού ορίσετε έναν συγκεκριμένο στόχο καμπάνιας, όπως λήψεις ebook ή δωρεάν δοκιμαστικές εγγραφές, αλλά μπορεί επίσης να περιλαμβάνει δωρεάν συμβουλές, επιδείξεις προϊόντων, συμπλήρωση φόρμας επικοινωνίας κ.λπ.
4. CPC (cost-per-conversion)
Αφού ξεκινήσετε την παρακολούθηση μετατροπών, μπορείτε να βρείτε το CPC (κόστος ανά μετατροπή) διαιρώντας το συνολικό κόστος της καμπάνιας με το συνολικό αριθμό μετατροπών για ένα συγκεκριμένο εύρος ημερομηνιών.
5. CPA (Average cost-per-acquisition)
Το CPA (μέσο κόστος ανά απόκτηση) είναι το ποσό που έχετε χρεώσει για μια μετατροπή από τη διαφήμισή σας. Η τιμή υπολογίζεται διαιρώντας το συνολικό κόστος των μετατροπών με τον συνολικό αριθμό μετατροπών:
Για παράδειγμα, εάν η διαφήμισή σας λάβει 2 μετατροπές και η μία κοστίζει 2€ και η άλλη 4€, το μέσο CPA θα υπολογιστεί ως 3€.
Η κατανόηση του μέσου CPA σας βοηθά στη συλλογή σημαντικών δεδομένων, ώστε να μπορείτε να κατανείμετε καλύτερα τις διαφημιστικές σας δαπάνες σε πολλές καμπάνιες.
6. ROAS (return on advertising send)
Το ROAS σας βοηθά να κατανοήσετε την απόδοση των διαφημιστικών δαπανών από συγκεκριμένες διαφημιστικές καμπάνιες, αντί για ολόκληρη την εικόνα μάρκετινγκ που κάνει η απόδοση της επένδυσης (ROI).
7. LTV (lifetime value)
Η LTV (αναφορά αξίας διάρκειας ζωής) σάς βοηθά να κατανοήσετε πόσο πολύτιμοι είναι οι διαφορετικοί χρήστες για την επιχείρησή σας βάσει της απόδοσής τους σε όλη τη διάρκεια ζωής. Για παράδειγμα, μπορείτε να δείτε την LTV για χρήστες που έχουν περάσει μέσω των email ή των συνδρομητικών καναλιών αναζήτησης. Στη συνέχεια, μπορείτε να αποφασίσετε την κατανομή του προϋπολογισμού για διαφορετικούς πόρους μάρκετινγκ.
8. CPV (cost-per-view)
Το CPV μετρά πόσα ξοδεύετε κάθε φορά που ένας χρήστης αλληλεπιδρά με τη διαφήμισή σας στο YouTube ή την προβάλλει για τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα (ή ολόκληρη τη διάρκεια εάν είναι μικρότερη από 30 δευτερόλεπτα). Ευτυχώς, οι διαφημιζόμενοι έχουν τον έλεγχο των προσφορών, επειδή μπορείτε να κάνετε τις απαραίτητες προσαρμογές και δεν θα πληρώσετε ποτέ περισσότερα για μια προβολή από το ποσό της προσφοράς σας.
9. Impressions
Αυτή η μέτρηση είναι ο αριθμός των φορών που οι διαφημίσεις εμφανίστηκαν σε διαφημίσεις αναζήτησης επί πληρωμή σε άτομα ή/και το συνολικό ποσό που εμφανίστηκε η διαφήμιση προβολής σε ιστότοπο τρίτου μέρους. Οι εμφανίσεις μπορούν να σας βοηθήσουν να υπολογίσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας. Ωστόσο, οι εμφανίσεις δεν υποδηλώνουν ότι ένας χρήστης είδε τη διαφήμισή σας, απλώς σημαίνει ότι η διαφήμισή σας προβλήθηκε.
10. Engagement
Το Engagement μετρά τον αριθμό των φορών που ένας χρήστης έκανε ενέργειες στις διαφημίσεις σας ή στις αναρτήσεις σας. Η ενέργεια μπορεί να κυμαίνεται από κλικ στον σύνδεσμο, κοινή χρήση της ανάρτησης, αφήνοντας ένα σχόλιο ή / και αντίδραση. Για να παρακολουθείτε τη μέτρηση για τις αναρτήσεις σας στο Facebook, μεταβείτε στο Facebook Insights.Μετρώντας το Engagement, μπορείτε να μάθετε πώς ανταποκρίνεται το κοινό-στόχος στις αναρτήσεις σας, το περιεχόμενο που προτιμά και το οποίο αγνοούν.
Ελπίζουμε να σας βοήθησε το άρθρο μας. Για περισσότερη βοήθεια μπορείτε να επικοινωνήσετε με την εταιρεία μας και να σας ενημερώσει ένας ειδικός. Eshoped συνώνυμο στο e-commerce!