Ένας από τους σημαντικότερους στόχους που έχει θέσει o eCommerce Europe στην ατζέντα του είναι η βελτίωση των παραδόσεων και τους κόστους αυτών, στο Ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο ώστε να απομακρυνθούν οι διασυνοριακοί φραγμοί. O eCommerce Europe που εκπροσωπεί 16 εθνικούς οργανισμούς του eCommerce σε όλη την Ήπειρο, μεταξύ των οποίων και ο GRECA, το εθνικό όργανο για το eCommerce στην Ελλάδα, δημοσίευσε την επίσημη θέση του μέσω μίας μελέτης με τίτλο “eLogistics: A Need for Integrated European Solutions”. Στο έγγραφο αυτό, ο οργανισμός κάνει μία εκτίμηση των πόρων, καθώς και των δυνατοτήτων της αγοράς. Προτείνει, επίσης, ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης σχετικά με το πώς το delivery και η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν να συνεργαστούν προκειμένου να δώσουν λύσεις στα προβλήματα των logistics.
Στο τέλος του 2013, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε ένα σχέδιο δράσης με τρεις αντικειμενικούς στόχους που πρέπει να υλοποιηθούν. Αυτοί οι στόχοι είναι: α) η αύξηση της διαφάνειας και της πληροφόρησης, β) η βελτίωση της διαθεσιμότητας, της ποιότητας και της οικονομικής προσιτότητας του delivery και γ) η ενίσχυση της διαχείρισης παραπόνων και των μηχανισμών προσφυγής των καταναλωτών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να αξιολογήσει τα παραπάνω μέσα στους επόμενους μήνες, ωστόσο σύμφωνα με το eCommerce Europe “απαιτείται ακόμα πολλή δουλειά να γίνει ώστε να βελτιωθεί η σημερινή κατάσταση”.
Έρευνα του οργανισμού με τίτλο “Barriers to growth”, καταδεικνύει πως το 44% των επιχειρήσεων που πουλάνε στο εξωτερικό, θεωρούν τα διασυνοριακά logistics και τη διανομή από τα δυσκολότερα εμπόδια που έχουν να αντιμετωπίσουν. Το 15%, επίσης, δεν πουλάει εκτός συνόρων λόγω του υπερβολικού κόστους μεταφοράς. Σύμφωνα με τη Γενική Γραμματέα του eCommerce Europe, Marlene ten Ham, “η αναποτελεσματική διασυνοριακή παράδοση προϊόντων είναι ένα από τα τρία μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει το eCommerce στην Ευρωπαϊκή Ένωση”.
Ο οργανισμός στοχεύει προς τη βελτίωση και την περαιτέρω ανάπτυξη του delivery και γι’ αυτό το λόγο δημιούργησε μία online πλατφόρμα eLogistics. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα συνδέει τους εμπόρους με προμηθευτές και βάσεις δεδομένων και έχει ως σκοπό τη μεγαλύτερη διαφάνεια, τη μείωση του κόστους και τη βελτίωση της ποιότητας.