Μία από τις πιο άμεσες και δυνατές μορφές επικοινωνίας που μπορείς να δημιουργήσεις με τους πελάτες ή τους αναγνώστες σου είναι το email marketing. Ο ιστότοπος σου μπορεί να είναι επαγγελματικός ή προσωπικός (blog). Όπως και να έχει είναι πολύ σημαντικό να διατηρείς την επικοινωνία με τους πελάτες και τους αναγνώστες που τον επισκέπτονται.
Ο πιο άμεσος και αποτελεσματικός τρόπος είναι το newsletter με όλα τα νέα που έχεις να μοιραστείς. Μπορεί να σε βοηθήσει στην προώθηση των προϊόντων και της σελίδας, στη διαφήμιση και στην επικοινωνία με τους πελάτες και τους επισκέπτες σου.
Γιατί είναι σημαντικό το Email Marketing;
Σύμφωνα με μια έρευνα που έχει κάνει η marketing Sherpa, το 86% των καταναλωτών θέλουν να ενημερώνονται από τις εταιρίες τουλάχιστον μία φορά το μήνα, ενώ ένα 15% θέλει να λαμβάνει email σε ημερήσια βάση. Επίσης, σύμφωνα με άλλες έρευνες το email marketing έχει επιστροφή επί της επένδυσης (ROI) περίπου 40,00€ για κάθε 1,00€ που ξοδεύεται. Ακόμα, οι άνθρωποι που αγοράζουν προϊόντα μέσω email marketing έχει παρατηρηθεί ότι ξοδεύουν 138% περισσότερο από αυτούς που δεν δέχονται προσφορές σε email.
Αυτά και μόνο τα στατιστικά αρκούν για να καταλάβουμε ότι το email marketing είναι ένα εξαιρετικά αποδοτικό εργαλείο.
Τι μου προσφέρει το Newsletter;
Είναι ένας εύκολος τρόπος να φτιάξεις λίστα επαφών. Βασικό είναι να υπάρχει μια λίστα με τα email των πελατών σου, την οποία να ανανεώνεις και να αυξάνεις. Πώς μπορείς να το πετύχεις αυτό:
- Δημιούργησε έναν διαγωνισμό ή μια κλήρωση με έπαθλο κάποιο δώρο και ένα από τα βήματα, για να δηλώσει συμμετοχή κάποιος είναι να δώσει το email του.
- Πέρα από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου, που είναι προφανές ότι θες να πουλήσεις, προσπάθησε να ανεβάζεις στη σελίδα σου υλικό που ενδιαφέρει τους εν δυνάμει πελάτες σου, όπως άρθρα και βίντεο και πρόσθεσέ τα στο newsletter σου. Πολύ σημαντική και η προσφορά εκπτωτικών κουπονιών με την εγγραφή στο newsletter σου, γιατί δίνει επιπλέον κίνητρα.
Χρησιμοποίησε εφαρμογές, όπως είναι το List Builder του Sumo, για να βάλεις στο site σου pop up παράθυρα που θα εμφανίζονται πριν κάποιος φύγει από τη σελίδα σου και θα τον προτρέπουν να εγγραφεί στο newsletter σου. Η αλήθεια είναι ότι για κάποιους φαίνονται ενοχλητικά, αλλά είναι ένας καλός τρόπος για να μαζέψεις email.
Πώς θα φτιάξω ένα ενδιαφέρον Newsletter;
Το newsletter δεν είναι ένα απλό email. Είναι εργαλείο, γιατί υπενθυμίζει την παρουσία μας, προβάλλει θέσεις, άρθρα, ειδήσεις, υπηρεσίες, προϊόντα, προσφορές, ενημερώνει για δραστηριότητες κάθε είδους, προτρέπει για ενεργή συμμετοχή των αποδεκτών (σε εκδηλώσεις, εκπτωτικές περιόδους, αγορές κ.λ.π.)
Για να επιτύχει, όμως, τα παραπάνω πρέπει ο σχεδιασμός του να είναι εντυπωσιακός, responsive (να προσαρμόζεται δηλαδή αυτομάτως σε κάθε μέγεθος οθόνης), να παραπέμπει εικαστικά στην ιστοσελίδα μας και γενικότερα να πείθει για την αξιοπιστία και το κύρος μας.
- Πολύ σημαντικό να βρεις το σωστό θέμα.
Κράτα το θέμα μικρό και προσπάθησε να κρατήσεις τις πραγματικά σημαντικές λέξεις. Ανάφερε τι περιλαμβάνει, τι προσφέρει (μια προσφορά, ένα δώρο, ένα εκπτωτικό κουπόνι). Επίσης, μειώνει την πιθανότητα ο αναγνώστης να θεωρήσει ότι πρόκειται για spam.
- Χρησιμοποίησε ρήματα που καλούν σε ενέργεια.
Για παράδειγμα ξεκινώντας το email σου με ρήματα όπως “Διαβάστε”, “’Άρχίστε”, κάνεις ξεκάθαρο στον παραλήπτη ποια ενέργεια πρέπει να κάνει και του δημιουργείς μια εικόνα στο μυαλό.
- Χρησιμοποίησε αριθμούς.
Είναι αποδεδειγμένο ότι οι αριθμοί βοηθούν, όπως και στους τίτλους των blog news. Π.χ. “Κλείσε θέση στο σεμινάριο μαζί με άλλα 100 άτομα”.
Προσοχή στα SPAM!
Όταν έχεις γράψει το email σου και έχεις σκεφτεί ένα καλό θέμα είναι κρίμα να πηγαίνει κατευθείαν στα ανεπιθύμητα.
Για να το αποφύγεις αυτό:
- Απόφυγε τα πολλά κεφαλαία γράμματα.
- Μην βάζεις λέξεις που υποδεικνύουν πωλήσεις.
- Μην βάζεις θαυμαστικά.
- Μην επισυνάπτεις αρχεία.
- Μην το παρακάνεις με τις αποστολές.
Ποιες είναι οι βασικές πλατφόρμες δημιουργίας Newsletter;
- MailChimp
To Mailchimp είναι μια πλατφόρμα που θα σου επιτρέψει να δώσεις φοβερό design στα newsletter σου, σε ένα ιδιαίτερα φιλικό και εύχρηστο περιβάλλον διαχείρισης. Τα πλεονεκτήματα της είναι τα δωρεάν templates που μπορείς να χρησιμοποιήσεις και το γεγονός ότι απευθύνεται σε έμπειρους αλλά και σε αρχάριους χρήστες. Για όλους αυτούς τους λόγους, χρησιμοποιούμε αυτή την πλατφόρμα και στην Eshoped.
- MailPoet
Περισσότεροι από 300.000 ιστότοποι χρησιμοποιούν το MailPoet, για να διατηρούν επαφή με τους συνδρομητές τους. Σου παρέχει τη δυνατότητα να προσθέσεις γρήγορα περιεχόμενο και εικόνες απευθείας από τη βιβλιοθήκη πολυμέσων σου. Δεν χρειάζεται να ανεβάσεις αρχεία σε υπηρεσίες τρίτων, καθώς είναι όλα έτοιμα για χρήση στον πίνακα ελέγχου του WordPress.
- Vertical Response
Μια ακόμα πλατφόρμα που προτιμάται αρκετά από τους marketeers, είναι το Vertical Response. Προσφέρει πάνω κάτω ότι και οι υπόλοιποι και φημίζεται για την πολύ καλή υποστήριξη, ακόμα και στα δωρεάν πακέτα του. Έχει φιλικό και εύχρηστο περιβάλλον και απευθύνεται ,επίσης, σε χρήστες που έχουν μηδενική γνώση γλώσσας προγραμματισμού. Στη δωρεάν εκδοχή του δέχεται μέχρι 300 συνδρομητές και αποστολή 4.000 e-mails τον μήνα. Υπάρχει ακόμα, μια μικρή λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά: στις επιλογές που έχεις για να διαμορφώσεις το χρώμα του background για το email σου, υπάρχουν και διάφορα patterns, πέρα από τα μονόχρωμα pages!
- Elite Email
Το Elite Email βασίζεται στην εύκολη δημιουργία Newsletter. O μόνος περιορισμός στο free πλάνο είναι ο αριθμός των 500 συνδρομητών. Τα e-mails που μπορείς να στέλνεις ανά μήνα είναι απεριόριστα. Το μειονέκτημα του είναι ότι δεν διαθέτει εφαρμογή για κινητά, ώστε να μπορείς να μπεις από κινητό και να ελέγξεις στατιστικά ή να στείλεις την καμπάνια σου, ενώ είσαι στο δρόμο.
Φυσικά το mail ή το Newsletter πρέπει να είναι επώνυμα. Να εμπεριέχουν, δηλαδή, με σαφήνεια όνομα, logo, διεύθυνση, τηλέφωνο και γενικότερα πλήρη στοιχεία του αποστολέα. Για περισσότερες συμβουλές σχετικά με email marketing, αλλά και σχεδιασμό newsletter για εσένα ή την επιχείρησή σου μπορείς να απευθυνθείς στην Eshoped.