Ακολουθήστε αυτές τις 35 συμβουλές για την εύκολη προετοιμασία του eshop σας για τα Χριστούγεννα. Προωθητικές προσφορές SEO, σχεδιασμού και πλοήγησης: αυτή η λίστα καλύπτει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να πετύχετε κατά τη διάρκεια της πιο σημαντικής εποχής του έτους!
Σχεδόν 8 στους 10 διαδικτυακούς αγοραστές λένε ότι έχουν σερφάρει στο διαδίκτυο για να σχεδιάσουν τις αγορές τους ή να αγοράσουν τα δώρα τους στο τέλος του έτους (78%) και 2 στους 3 λένε ότι έχουν αγοράσει τουλάχιστον ένα δώρο online (66%).
Εδώ είναι 35 συμβουλές για να σας βοηθήσουν να επωφεληθείτε και να ενισχύσετε τις πωλήσεις σας:
Στοκ
1. Αναλύστε τι διαθέτετε: Με βάση τα στατιστικά στοιχεία για το τρέχον έτος και το περασμένο έτος κατά την ίδια περίοδο, καταλήξτε σε μια ρεαλιστική εκτίμηση του αριθμού των προϊόντων που θα χρειαστείτε τις προσεχείς εβδομάδες.
2. Ενημερώστε τα αποθέματα σας: Προβλέψτε πιθανές ελλείψεις αποθεμάτων! Με την αύξηση του ελάχιστου επιπέδου αποθεμάτων που θα θέσει εκτός λειτουργίας την προειδοποίηση, θα είστε σε θέση να επεξεργαστείτε τις παραγγελίες σας χωρίς ελλείψεις αποθέματος και χωρίς στρες.
3. Απόκρυψη προϊόντων που δεν έχουν απόθεμα: Απενεργοποιήστε προϊόντα που είναι εκτός αποθέματος. Θα αποφύγετε την απογοήτευση των πελατών σας και να χάσουν το χρόνο τους. Αντ ‘αυτού, θα είναι σε θέση να επικεντρωθούν αποκλειστικά σε διαθέσιμα αντικείμενα.
4. Αναφέρετε το διαθέσιμο απόθεμα: Καταχωρήστε πόσα αποθέματα έχετε στη διάθεσή σας στα αρχεία προϊόντων για να ενθαρρύνετε τους πελάτες να ολοκληρώσουν τις αγορές τους.
Παραδόσεις
5. Ακριβείς αποστολές: Ζητήστε από κάθε μεταφορέα σας να σας παράσχει την προθεσμία αποστολής (ημερομηνία και ώρα) για την εγγυημένη παράδοση των παραγγελιών των πελατών σας πριν από τα Χριστούγεννα. Μην υποθέσετε ότι όλοι οι μεταφορείς σας έχουν την ίδια προθεσμία (αυτό δεν συμβαίνει).
6. Προθεσμίες μετά την παραγγελία: Αναφέρετε τις εκτιμώμενες ημερομηνίες παράδοσης και, ειδικότερα, την προθεσμία παραγγελίας για την έγκαιρη παραλαβή των δώρων – στην αρχική σελίδα του ιστοτόπου σας.
7. Προσφέρετε αρκετές επιλογές παράδοσης: Κάντε μια προσφορά παραλαβής από το φυσικό σας κατάστημα και παράδοση στο σπίτι για να ικανοποιήσετε όλους τους πελάτες σας – αυτούς που είναι καλά οργανωμένοι και εκείνους που βιάζονται.
8. Προσφορά δωρεάν επιστροφής: Μια προσφορά δωρεάν επιστροφών είναι ένα ισχυρό κίνητρο για να πείσετε όσους εξακολουθούν να διστάζουν να κάνουν το άλμα και την παραγγελία από τον ιστότοπό σας.
9. Μην ξεχνάτε το χαρτί περιτυλίγματος: Προσφέρετε συσκευασία δώρου (δωρεάν ή σε χαμηλή τιμή) για να εξοικονομήσετε χρόνο στους πελάτες σας. Μην ξεχάσετε να αποθηκεύσετε χαρτί και κορδέλα περιτυλίγματος!
Σχέδιο
10. Να διακοσμήσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα: Δημιουργήστε ένα σύμπαν προσαρμοσμένο στις διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς! Προσέλκυστε πελατες προσθέτοντας το πνεύμα των Χριστουγέννων χωρίς να αλλάξετε τη δομή του ηλεκτρονικού καταστήματός σας.
11. Βελτιστοποιήστε την αρχική σας σελίδα: Αλλάξτε τα banners και τα sliders σας για να καθοδηγήσετε τους επισκέπτες σας στις ειδικές προσφορές σας, τις ιδέες δώρων και τα δημοφιλή προϊόντα σας.
12. Προσφέρετε ασφάλεια στους επισκέπτες σας ώστε να γίνουν πελάτες: Ενθαρρύνετε τις αγορές προσθέτοντας ευκρινή Banner (ημερομηνίες παράδοσης, ασφαλείς πληρωμές, δωρεάν επιστροφές κλπ.) σε διάφορα μέρη του ιστότοπού σας.
Traffic
13. Δημιουργήστε μια στρατηγική SEO: Μείνε μπροστά από τους ανταγωνιστές σας προσαρμόζοντας το SEO στις αργίες, δίνοντας έμφαση στις λέξεις-κλειδιά και το περιεχόμενο που είναι αφιερωμένο στα Χριστούγεννα (επιλογή δώρων, κάρτες δώρων κλπ.).
14. Τοποθετήστε τα προϊόντα σας σε ιστότοπους σύγκρισης τιμών: Ο συγχρονισμός του καταλόγου σας με ιστότοπους σύγκρισης τιμών μπορεί να αυξήσει τα έσοδά σας κατά 30% και να σας προσφέρει μεγαλύτερη προβολή!
Εξυπηρέτηση πελατών
15. Να είστε διαθέσιμοι: Επέκταση της εμπειρίας των χρηστών στον ιστότοπό σας μέσω της εξυπηρέτησης πελατών. Βεβαιωθείτε ότι όλα τα μέλη της ομάδας σας ανταποκρίνονται γρήγορα και θερμά μέσω τηλεφώνου ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και γιατί να μην τους ζητήσετε να εύχονται στους πελάτες σας ένα «Καλά Χριστούγεννα»;
16. Δοκιμάστε τη ζωντανή συνομιλία (Live Chat): Δοκιμάστε να προσθέσετε live chat στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα για να επικοινωνήσετε με τους επισκέπτες σας – το 68% των χρηστών του Διαδικτύου συμμετέχουν σε συνομιλίες άμεσων μηνυμάτων και σχεδόν ένας στους δύο ολοκληρώνει μια αγορά. Μην χάσετε μια πώληση!
17. Αποφύγετε αγωγές: Προστατεύστε τον εαυτό σας από διαφωνίες με τους πελάτες σας, βεβαιώνοντας ότι ο ιστότοπός σας συμμορφώνεται με τους νόμους και κανονισμούς της νομοθεσίας.
Πλοήγηση
18. Βελτιώστε τις αναζητήσεις: Χρησιμοποιήστε την πλούσια πλοήγηση για να βοηθήσετε τους πελάτες σας να βρουν εύκολα τα προϊόντα που αναζητούν και να αυξήσουν δραματικά τις πωλήσεις σας. Με φιλτραρισμένη περιήγηση, μπορείτε να αυξήσετε τα ποσοστά μετατροπών πωλήσεων έως και 37%!
19. Ενεργοποιήστε τα πεδία προσαρμογής: Δώστε στους πελάτες σας τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τα προϊόντα του καταστήματός σας (εικόνες, χαρακτικά, κεντήματα, χρώματα κλπ.) Για να δημιουργήσετε αξέχαστα δώρα.
20. Επιτρέψτε στους πελάτες σας να μοιράζονται τα αγαπημένα τους: Μην ξεχάσετε να ενεργοποιήσετε τα κουμπιά κοινής χρήσης σελίδας προϊόντων για ιστότοπους κοινωνικών μέσων όπως το Facebook, το Twitter και το Instagram. οι πελάτες σας θα γίνουν οι καλύτεροι διαφημιστές σας.
21. Ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να ξοδεύουν περισσότερα: Αυξήστε την μέση αξία παραγγελίας καθώς και τα έσοδα σας από τις πωλήσεις μέσω διασταυρούμενων πωλήσεων, τόσο στην οθόνη του καλαθιού αγορών όσο και στις σελίδες των προϊόντων. Μπορείτε επίσης να προσφέρετε τα προϊόντα σας σε πακέτα, ανάλογα με τα υπάρχοντα αποθέματα.
22. Διευκολύνετε τη δημιουργία λογαριασμού πελάτη: Το σαράντα τοις εκατό των χρηστών του Διαδικτύου προτιμά να τοποθετεί παραγγελίες χρησιμοποιώντας μια υπάρχουσα σύνδεση (Facebook, PayPal κ.λπ.) αντί να συμπληρώσει ακόμα μια φόρμα δημιουργίας λογαριασμού.
23. Αυξήστε την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας: Οι πελάτες αφήνουν ιστοσελίδες που χρειάζονται περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα για φόρτωση. Βελτιστοποιήστε την ταχύτητα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος για να βελτιώσετε την εμπειρία των χρηστών και να βελτιώσετε τα ποσοστά μετατροπής πωλήσεων!
24. Δώστε στους πελάτες σας τη δυνατότητα να δημιουργήσουν μια λίστα επιθυμιών: ένα βασικό εργαλείο για τα Χριστούγεννα, μια λίστα επιθυμιών επιτρέπει στους πελάτες να επιλέγουν τα προϊόντα που τους αρέσουν και να τα μοιράζονται με τους φίλους και την οικογένειά τους, για να διευκολύνουν τις αγορές τους.
Προγραμματισμός πωλήσεων
25. Δημιουργήστε ένα ημερολόγιο προσφορών: Προσφέροντας μια προσφορά κάθε μέρα (ένα προϊόν κάθε Δευτέρα, ένα άλλο προϊόν την Τρίτη, δωρεάν αποστολή την Τετάρτη κλπ.) και την κοινοποίησή τους στα κοινωνικά μέσα και στον ιστότοπό σας μέσω ενός αναδυόμενου παραθύρου υποκινήτε τους πελάτες σας να επισκέπτονται τακτικά το ηλεκτρονικό σας κατάστημα .
26. Δημιουργήστε κυνήγι θησαυρού: Δοκιμάστε να εφαρμόσετε μια εμπορική συναλλαγή στην οποία αποκρύπτετε μια εικόνα (π.χ. το λογότυπό σας ή τη μασκότ σας, αν έχετε) σε μία από τις σελίδες του ιστότοπού σας. Προσφέρετε ένα δώρο σε εκείνους που θα βρουν πρώτοι αυτήν την εικόνα. Ο στόχος είναι να υποκινήσετε τους επισκέπτες σας να περιηγηθούν σε ολόκληρο τον ιστότοπό σας, ώστε να επισκεφτούν μεγαλύτερο αριθμό προϊόντων.
27. Ανταμείψτε την πίστη των πελατών σας: Προσθέστε ένα πρόγραμμα πιστότητας πελατών (loyalty program) και προωθήστε το στην αρχική σας σελίδα για να υπενθυμίσετε στους πελάτες σας ότι όσο περισσότερο αγοράζουν, τόσο περισσότεροι θα είναι οι πόντοι και κουπόνια που θα λάβουν.
28. Προετοιμαστείτε για κάθε εμπορική συναλλαγή: Επωφεληθείτε από την ευκαιρία να προωθήσετε άλλες εκδηλώσεις προσφέροντας ειδικές προσφορές που ισχύουν την Κυριακή, την Δευτέρα, Black Friday κ.λπ.
Email Marketing
29. Ξεκινήστε την αποστολή εκπτωτικών κουπονιών μετά τις αγορές: Ευχαριστώντας τους υπάρχοντες πελάτες σας για την παραγγελία τους και στέλνοντας αυτόματα ένα email που περιέχει ένα κουπόνι αγοράς (για την προσφορά και τη διάρκεια της επιλογής σας), θα εξασφαλίσετε τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων.
30. Αναπτύξτε τη λίστα επαφών σας: Επισημάνετε το newsletter σας για να αυξήσετε τις συνδρομές σε αυτό. Θυμηθείτε, είναι λιγότερο δαπανηρή η διατήρηση των υφιστάμενων πελατών παρά η απόκτηση νέων.
31. Προσελκύστε τους πελάτες σας: Από τις αρχές Δεκεμβρίου, στείλτε ένα ενημερωτικό δελτίο στους πελάτες της βάσης δεδομένων σας, επισημαίνοντας την ενότητα «Ειδικά δώρα για τα Χριστούγεννα.» Εξετάστε την κατηγοριοποίηση της επιλογής σας ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, τα ενδιαφέροντά σας κλπ.
32. Αποστολή αυτόματων υπενθυμίσεων: Το 2016 εγκαταλείφθηκε το 68% των online καροτσιών. Εάν δεν το έχετε ήδη κάνει, ενεργοποιήστε την υπενθύμιση για το εγκαταλελειμμένο καλάθι και προσαρμόστε το σύνολο αγοράς και το περιεχόμενο του email που αποστέλλεται σε χρήστες που δεν έχουν ακόμη οριστικοποιήσει την παραγγελία τους.
Δωροκάρτες
Πρακτικές και απλές κάρτες δώρων είναι ένα από τα πιο δημοφιλή δώρα, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 20%!
33. Προβάλετε τις δωροκάρτες σας: Εμφανίστε τις κάρτες δώρων σας με ευκρινή και εμφανή τρόπο στην αρχική σελίδα του ιστοτόπου σας και παρουσιάστε τις σε όλες τις επιλογές ιδεών δώρων.
34. Αυξήστε τις μέσες παραγγελίες αγορών: προσφέρετε στους πελάτες σας την επιλογή προσθήκης περιτυλίγματος δώρου, εξατομικευμένου μηνύματος ή παράδοσης σε έναν όμορφο φάκελο αλληλογραφίας ώστε να μπορούν να τοποθετήσουν την κάρτα κάτω από το δέντρο την ημέρα των Χριστουγέννων.
35. Έχετε σαφείς όρους χρήσης: Εάν πουλάτε κάρτες δώρων που έχουν ημερομηνία λήξης, δημοσιεύστε ξεκάθαρα την περίοδο ισχύος τους.