Brand loyalty, ένας όρος που ακούγεται συχνά στους κύκλους του επιχειρείν και για πολλούς, ένας μακροπρόθεσμος στόχος. Τι είναι όμως το brand loyalty και γιατί έχει τόση σημασία; Το brand loyalty, ή στα ελληνικά “αφοσίωση στην επωνυμία”, είναι η συναισθηματικά φορτισμένη απόφαση πελατών να αγοράζουν ξανά και ξανά προϊόντα και υπηρεσίες από μια συγκεκριμένη εταιρεία όντες ικανοποιημένοι από αυτά που προσφέρουν. Αυτή η αφοσίωση προς μια επιχείρηση, καθώς και η επαναλαμβανόμενη αλληλεπίδραση εταιρείας και πελατών, συμβάλλει στην οικοδόμηση μιας ισχυρής πελατειακής βάσης και κατ’ επέκταση στην απόκτηση ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που θα οδηγήσει την εταιρεία, χωρίς αμφιβολία, στην επιτυχία. Ας δούμε όμως ποιοι είναι οι 6 βασικοί τρόποι ανάπτυξης του brand loyalty:
Άριστη εξυπηρέτηση πελατών
Η διασφάλιση της σωστής και άμεσης εξυπηρέτησης πελατών (τηλεφωνικό κέντρο, social media, emails) μπορεί να βοηθήσει σε ουσιαστικό επίπεδο τόσο στη δημιουργία του brand loyalty όσο και στην αύξηση των πωλήσεων. Είναι προφανές πως μια πρώτη ευχάριστη και παραγωγική επικοινωνία του πελάτη με την εταιρεία, καθώς επίσης η γρήγορη και αποτελεσματική αντιμετώπιση
πιθανών προβλημάτων, είναι η βάση για τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Αλληλεπίδραση με τους πελάτες
Πολύ σημαντική είναι ασφαλώς και η αλληλεπίδραση της εταιρείας με τους πελάτες της μέσω των διαφόρων social media εφαρμογών. Μια δυνατή παρουσία στα social media μπορεί να βοηθήσει στη δέσμευση του αγοραστικού κοινού με το brand. Επιπλέον, τα social media είναι ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος συλλογής αλληλεπίδρασης, αντιδράσεων και σχολίων
(feedback) τα οποία λειτουργούν ως κατευθυντήριοι οδοί για τις αλλαγές που χρειάζεται να συμβούν για την περαιτέρω ανέλιξη της εταιρείας.
Δημιουργία ξεκάθαρου κοινού
Η δημιουργία brand loyalty προϊδεάζει την βαθιά και λεπτομερή γνώση του στοχευμένου κοινού της επιχειρήσεις (target audience), καθώς και την κατανόηση των αναγκών τους έτσι ώστε να δημιουργηθούν διαφημίσεις με άμεσα και προσιτά μηνύματα.
Σύγχρονος ιστότοπος
Ένας μοντέρνος ιστότοπος, με υψηλή αισθητική και εύκολη πλοήγηση είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι κάθε εταιρείας στις μέρες μας. Με το e-commerce να βρίσκεται στο σημείο αιχμής του, η δημιουργία μιας online παρουσίας είναι πια αναγκαία τόσο για την ορθή και ολοκληρωμένη προβολή των προϊόντων και των υπηρεσιών, καθώς και την εγκατάσταση και εύρυθμη λειτουργεία των loyalty προγραμμάτων που μπορούν να τρέξουν στις ιστοσελίδες και τα eshop.
Επιβράβευση πελατών
Μια από τις πιο γνωστές μεθόδους ανάπτυξης του brand loyalty μιας επιχείρησης είναι η επιβράβευση των πελατών της με ποικίλους τρόπους όπως εκπτωτικά κουπόνια, δώρα, πόντους, και προσφορές.
Εξαιρετική ποιότητα
Σαφώς, σημαντική προϋπόθεση για την επίτευξη της “αφοσίωσης του πελάτη” είναι η ποιότητα. Η παραγωγή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών είναι βέβαιο πως θα καταστείλει την ανάγκη των πελατών να ψωνίσουν από διαφορετικά brands με σκοπό να εντοπίσουν αυτό που επιθυμούν. Επίσης, η διάδοση της επωνυμίας μέσω του θετικού word-of-mouth (από στόμα σε στόμα) εξαιτίας της άριστης ποιότητας θα προσελκύσει καινούργιους αγοραστές με αποτέλεσμα την αύξηση των εσοδών.
Αντλώντας και ένα παράδειγμα από την καθημερινότητα, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως που έχει καταφέρει να χτίσει μια τεράστια βάση πιστών πελατών είναι η Apple. Ακόμα και με τιμές που φτάνουν στα ύψη, παρατηρούμε πως οι πιστοί φίλοι της Apple αδημονούν με μεγάλη προσμονή όλα τα καινούργια μοντέλα smartphone της εταιρείας που παρουσιάζονται στο κοινό κάθε χρόνο, φτάνοντας πολλοί δε και στο σημείο να ολοκληρώσουν όλη τη σειρά των Apple “gadgets” αγοράζοντας συμπληρωματικά προϊόντα όπως smartwatches, headphones, και macbooks. Συνεπώς, σημασία στη δημιουργία του brand loyalty δεν έχει η τιμή, αλλά η ποιότητα, η εμπειρία και η καλή εξυπηρέτηση πελατών.
Εάν επιθυμείτε και εσείς να αποκτήσετε ισχυρό brand loyalty, επικοινωνήστε με την ομάδα της Eshoped για τη δημιουργία καινοτόμων ιστοσελίδων και πετυχημένων digital marketing εκστρατειών!
Έρικα Τάκα
Front Desk